Janod, Gra pamięciowa Fantazja
Gra pamięciowa Fantazja francuskiej marki JANOD to wspaniała zabawa dla dwóch do pięciu osób – zarówno dzieci, jak i dorosłych. Zestaw zawiera 50 kart, z których 40 przedstawia postać lub element baśniowego świata, m. in. księcia, eliksir, zatokę, skarb, kołyskę, wieżę czy miasteczko na wzgórzu. Na ich podstawie gracze wymyślają jak najdłuższą opowieść, przy czym każda kolejna osoba musi powtarzać ją od początku, uzupełniając o nowy wątek z wylosowanym przez siebie elementem historii. Ponadto w zestawie jest również 5 „jokerów” i 5 kart, oznaczających „koniec opowieści”
Gra ta ćwiczy pamięć, wyobraźnię, słownictwo oraz uczy rozpoznawać związki przyczynowo-skutkowe. Rozbudza wyobraźnię, myślenie strategiczne i planowanie. To wspaniała rozrywka dla całej rodziny. Zapakowana jest w estetyczne pudełko. Idealnie nadaje się na prezent.
WIEK: 6-12 lat
LICZBA GRACZY: 2-5
ELEMENTY: 50 kart
CZAS ROZGRYWKI: 30 minut
INSTRUKCJA
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Każdemu z graczy rozdaj po 3, 5 lub 7 kart z ilustracjami – tym mniej, im więcej jest graczy – oraz po jednej karcie „joker” i „koniec opowieści”.
ZASADY GRY
Jedną z kart należy ułożyć na stole ilustracją do góry. Od niej rozpocznie się opowieść. Każdy z graczy może zaproponować własny początek. Zaczyna ten, którego wersję grupa uzna za najciekawszą. Jeśli jednak decyzja okazuje się za trudna, grę rozpoczyna najstarszy z graczy.
Gracz kontynuuje wymyśloną przez siebie historię, a następnie układa jedną ze swoich kart obok karty początkowej. Kolejny gracz powtarza (nie musi robić tego dokładnie tymi samymi słowami!) opowieść od początku i uzupełnia ją wątkiem, związanym z ilustracją na karcie, dodanej przez poprzednika. Po czym układa jedną ze swoich kart na stole jako następną w kolejności.
Każdy gracz ma również do dyspozycji dwa szczególne rodzaje kart.
Czerwonego „jokera” może użyć w sytuacji, kiedy nie pamięta początku opowieści lub brakuje mu pomysłów na wątek, związany z ilustracją, dołożoną przez poprzednika. Skorzystanie z „jokera” oznacza ominięcie kolejki i konieczność podjęcia gry przez następnego gracza. Karty tej można użyć tylko raz podczas snucia jednej opowieści.
Niebieskiej karty „koniec opowieści” gracz może użyć w dowolnym momencie gry. Wówczas następna osoba w kolejności musi rozpocząć nową historię, a użyte „jokery” mogą wrócić do swoich graczy i zostać ponownie wykorzystane.
Celem gry jest ułożenie wspólnie jak najdłuższej opowieści.
Gra kończy się, kiedy zostaną już użyte wszystkie karty z ilustracjami.
Grupa wiekowa: | wiek szkolny (6-9 lat), wiek szkolny (9-14 lat) |
---|---|
Gwarancja: | producenta 12 miesięcy |
Płeć: | dziewczynka |
Wiek dziecka: | 6 lat +, 7 lat +, 8 lat +, 9 lat +, 10 lat +, 12 lat + |
Zaloguj się
April 26, 2019 13:50
Gra karciana dla 6 latki
córka uwielbia gry karciane, a ta propozycja jej nie zawiodła, teraz zamęcza mnie grą godzinami. Bardzo fajnie uczy słownictwa, wyrażania się w zrozumiały sposób, układania zdań, odmieniania rzeczowników itp. Baardzo polecam.